lördag 29 oktober 2011

Mot tygaffärn!

Godmorgon soliga lördag!

Fick en liten uppenbarelse såhär på morgonkvisten så nu bär det av mot tygaffären!
Sammet, applikationer, tyglim och lite annat smått och gott står på listan.
Hur svårt kan det vara och göra en kopia liksom:-)















Bild på kuddar från My hideaway.

En promenad i höstskogen ska nog hinna med också!

Vad ska du hitta på kära bloggis? Nu får ni allt berätta, för nu e ni allt vansinning dåliga igen på att säga hej:-) Jag vill ju lära känna er ju finingar.

Kraaaam! Mia

12 kommentarer:

Mys och hemtrevnad sa...

ja här ska julpyntas utomhus idag...har fått tomtar på loftet på riktigt antagligen...ler stort...vädret är ju underbart iaf...kramis semlan

VIT och PASTELL sa...

Precis! Kul att du ska testa! Ser pram emot att se hur det blir och VAR du köper sammeten!

Kram Mia

Fräknis sa...

Halloj!
Ska bli kul att se resultatet. Vi håller på att bygga en terass framför huset men jag ska även fixa till höstkrukorna. Har varit och hämtat minigranar och tallvippor och köpt ljung. Så det är bara att sätta igång.
Ha en skön lördag!
//Malin

Anonym sa...

Hej, nyss hemkommen från simskolan med yngsta. Stolt köpt ännu ett simmärke. Brasan sprakar, skall ta en bit av kladdkakan från fredagsmyset och läsa några sidor av kepplers Hypnotisören. Trädgårds pyssel väntar... Ikväll hembjudna till goda vänner. Älskar helger när det inte är så mycket planerat. Ledig helg- Underbart!
Hälsningar Elinor från Vårgårda.

Millan sa...

Hej!

Jag läser alltid din blogg men är sämre på att kommentera.
Idag tilläggsisolerar vi vinden (tråkigt och dyrt men ack så nödvändigt). Tar med 2 av barnen på varsitt kalas, hindrar bebisen från att äta, papper, grus, såpa, kattmat... Sen lite lördagsmiddag, godis och kanske ett dopp i poolen.

Ha en bra lördag!!

Anonym sa...

Soliga lördag? Här i Malmö är det totalmulet! Blir att åka till IKEA här istället för höstpromenad :)

Ha en fin dag och lycka till med kuddarna!

Anonym sa...

Vad kul det ska bli att se resultatet! Idag blir det en lugn dag som förhoppningsvis avslutas med en riktigt trevlig och mysig middag!

Ha det så bra!

Anonym sa...

Förutom att jag har ett inredningsintresse, så gillar jag att baka tårta - det är vad jag gjort hittills idag :)

Hoppas du får en skön helg!

Anonym sa...

Har nyss hittat din blogg och bara älskar den! Du ger mig en massa inspiriation och ideér! Vitt och svart är mina färger, fast jag älskar alla färger egentligen... Så iväntan på "Så mycket bättre" på tv4, så möblerar jag om i vardagsrummet och lyssnar på gammal musik - "typ" Shakespears sister och dricker vin...

Anonym sa...

Jag har precis hittat hit till dig och måste säga att din blogg är underbar! Vackra bilder, vackert hem, många ideér och en vardag.
Ska bli spännade att se vad ni hittat på idag...
Själv har jag städat huset, varit på promenad med barnen och samlat kastanjer och bär som ska höstpysslas med imorgon. Killen ville dessutom plocka bär till fåglarna i vinter så det gjorde vi. Sen mysmiddag o myskväll och nu sover de små och mannen kom hem och myset fortsätter.
Vi hörs säker igen.
/Pernilla

StrandviksVillan sa...

Mera kuddar till folket!! :D
Den där finingen från TineK skulle man ju inte tacka nej till. Att man sen inte själv får plats i soffan är ju ett mindre bekymmer, hehe!

Ha en skön söndag!

Satu Pysselblogg ! sa...

Tjingling! Jag brukar "hålla koll" på din härligt blogg, massor med härliga bilder! Massor med inspiration!
Kram Satu