lördag 17 september 2011

Tänk om jag är tant innan jag samlat klart?

Gokväll Ladies!

Chansen att vinna Mateusporslin för 5000 kr tänker jag inte missa. Nu råkar det ju faktiskt vara så att våra  mammor precis börjat samla detta vackra porslin (eller rättare sagt keramik) till mig och maken. Och gör man en liten fin kalkyl på alla kommande födelsedagar och julaftonar och sätter det i relation i allt fint jag vill ha ur kollektionen så får man snabbt fram att jag kommer vara närmre 53 bast innan vi samlat färdigt. Och då är förmodligen vitt och vackert helt ur mode och jag har tröttnat och sålt allt på loppis för länge sen.

Icke att förglömma våra stackars gäster. Den stackars femte gästen ikväll som får känna sig som en okne (främling, utanförskap) och äta på nåt stackars kantstött ikeaporslin istället.







































Sen råkar det ju faktiskt vara så att i vår familj är det maken som står för matlagningen och jag som står för dukningen och piffet. Givetvis vill man ju då ha chansen att bräda makens alla komplimanger för maten med den vackraste dukningen av dem alla. Därför faller mitt val på det vita Mateusporslinet, för att det helt enkelt ger mig en rimlig chans att också kamma hem ett och annat pluspoäng vid bordet. Förutsätter då som sagt att alla gäster får samma fina porslin, även de som råkar hamna lite längre till vänster.







































Tävlingen som ger mig en liiiiten chans att bräda makens risotto ai finocchi con ricotta e peperoncinopeposo, eller vignole innan jag blivit en gammal kärring och han ändå tröttnat och bytt ut mig mot två 26 åringar arrangeras av HofP i samarbete med Länna möbler  där ni också givetvis hittar allt det vackra Mateusporslinet.








Så please, låt mig slå mina gäster med häpnad och få några fler "åååh" och "aaaaah" än maken vid nästa middagsbjudning. Pretty please?

Kramar! Mia

7 kommentarer:

Smultron på ett strå sa...

Det är väldigt vackert med Mateusporslinet, förstår att du vill ha det. Och det är ju attans att man ska behöva vänta på nåt så länge...//kram maria

Anonym sa...

......hmmmm jag fattar ingenting...vaddå 53 år och gammal kärring.... hmmm vad syftar du på ;)

"Pia53oabsolutingenkärring" (hoppas jag iaf)

Anonym sa...

Med det här inlägget borde du fasen kamma hem tävlingen :) Dukningen är under, och vitt porslin är alltid tidlöst! Vartifrån kommer dom fina servetterna?
Kram Anna

Att vara någons fru sa...

Jamen eller hur?! Man måste ju vara med och tävla, världens finaste porslin och allt.

Anonym sa...

halloj, självklart kommer det att gå bra, tävla, annars kan du ju inte vinna, ha ha ! och som sagt det tidlösa vita kommer alltid finnas. men Matteus, ja vet inte.....lycka till, det är super vackert och hoppas mannen mår bättre, kramen Mia

Anonym sa...

Varifrån kommer grytan? :)

Mitt skabbiga chica hus sa...

Grytan är från Le Creuset som finns bl.a. Hos bagaren och kocken.
Kram! Mia