lördag 15 januari 2011

Pearl or black, that´s the question

Hej alla fina!

Hoppas ni alla har den underbara lördag som ni förtjänar!
Här hemma har jag precis klämt i mig en middag bestående av hemmagjord pizza. Såå smaskens! Ni vet väl att även om man ligger i hårdkörning så ska man unna sig att balla ut lite iaf halva lördagen. För att sen köra stenhårt söndag igen. Då lurar man kroppen att höja ämnesomsättningen. Jag vet faktiskt lite vad jag snackar om, utbildad både inom kost och licensierad träningsintruktör så det så;o) Det visste ni inte va? Mer pizza åt folket mao.

Vad glad jag blir av att så många av er vaknade till och lämnade en söt kommentar i förra inlägget. Ni är rätt bra på att sova ibland, men ibland så vaknar ni till och det gör mig så glad så glad. Det är era hejarop som får mig att behålla motivationen i renoveringsträsket, det vet ni va?

Idag tänkte jag ni skulle få hjälpa mig ta ett stort beslut. Pearl eller black.
That´s the question. Vi har kommit steget vidare med köksdelen och sittbänken. Har bestämt mig för att köra all HIMLA till sittbänken. Sittdynan blir himlas tyg Rakel. Men frågan är i vilken färg..? Pearl eller black? Kuddarna blir soul of himlas vita vintage kuddar med volang i linne. Finaste kuddarna just nu om du frågar mig. Så hjälp mig med mitt i-lands probem är du snäll. Svart som matchar detaljerna i köket eller pearl som aldrig blir fel?
Bilderna på kuddarna har jag lånat härifrån.

Ha en underbar lördag, kära ni
Kramar Mia

15 kommentarer:

Hjemmekjær sa...

Jeg hadde valgt svart som detaljene i kjøkkenet;) Men, fine er de begge to, så jeg tror uansett det blir bra;D

Åh, jeg liker bloggen din. Du har det så utrolig fint!!

Life Of An Angel sa...

Go black!!! Tycker jag iallafall :-) Så följer du den svarta (röda) tråden och fångar upp detaljerna i köket.

Marits vita skrin sa...

Shit pommefrite;)

Jag går på svart som tar upp detaljerna i köket.
Du skulle ju faktiskt kunna sy 2 st som du kan byta emellan. Eller hur. Svart på vinern och pearl på sommaren;)

Yes, fan va smart jag är, haha.

HOUSE OF SVEA sa...

Jag skulle kört Pearl, så det bryts lite mot det svart/vita... ibland kan det behövas en liten touch av något annat så det inte blir för "matchigt" =)

Kram kram!!

Öja klockaregård sa...

Jag röstar på Pearl......gillar det bättre än det svarta helt enkelt... Men fint kommer det bli vilket som!
Trevlig helg!

Det vita dårhuset sa...

Nej, jag skulle köra pearl! Kan lätt bli föör mycket svart annars och kan bli för plåttrigt.
Pear bryter fint mot det svarta OCH det vita!!

Men vad vet jag......Är ju bara en tjej ute på lannä ;)

Kramis

Camilla sa...

Pearl hade jag valt! Spännande att få se. Säger det igen, otroligt fin blogg! Kramar Camilla

Malin's Hus sa...

INGEN ANING ;) DET BLIR NOG FINT VILKEN SOM.. D BRUKAR DU VARA DUKTIG PÅ.

KRAAAAAAAAAAAAM

Camilla sa...

Det är så svårt.. Jag skulle vilja ha det som en lång löpare till vårt bord, och väljer på ungeför detsamma.. Svart eller ljusgrått.. :) Men det svarta är ju riktigt snyggt. Du kanske kan få hem lite provbitar, så du kan lägga ut. Eller om du har en skrivare, då kan du skriva ut det lite större på ett vars ett papper och lägga på plats. Bara för att kunna känna på fägerna :)

För min egen del blir det nog ett annat, som jag hittat med bredare ränder.. Tror det blir snyggare för min del då jag har en randig matta (samma som du gav dig själv i julklapp fast större) under under bordet :)

Ett Vitare Hem sa...

Åh jag gillar den svarta ;o)
Ha en riktigt härlig dag!
Kram/Lena

Ewa`s Galleri sa...

Jag skulle välja Pearl,men som sagt inget lätt ilandsval
Ha en bra söndag

Emmeli Rybeck sa...

hej!!

Har med gjort beställning av dom underbara kuddarna! :)

Kommer bli kanonfint hos er!

Jag skulle köra på pearl, alltid hem!!

ha den bra dag!
mvh emmeli R

Anonym sa...

Jag hade helt klart valt det svarta =)

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Vad fint med alla fina kuddar!
Fina bilder!
Så fint!

Ha en fin söndag!

Kram

Hemma hos Razzel sa...

Jaaa! Vad härligt att läsa det du skriver om lördagspizzan! Det ska jag absolut ta fasta på ! ; ))