lördag 11 december 2010

Hotellverksamhet och frostburkar

Hellooooo Saturday!

Hoppas ni alla har det bra denna lördag. Här är mannen i familjen riktigt krasslig så vi pysslar om honom lite extra idag. Ja, ni vet väl hur det är när karlar är sjuka;o)

Självklart fixar vi tjejer då lite extra och serverar honom en "hotellfrukost". En liten tradition vi startat här hemma iaf 1 av 2 helgmornar. Då dukas hela bordet upp med mysfrukost och dagen till ära blev det tom nybakta scones a lá Leila. MUMS.

Storasyster instruerar lillsyrran hur äggen ska penslas:o)

Annars blir det inte många knop idag. Stora tjejen
och jag har gjort ett gäng frostburkar som ska få pryda entrén till jul.
Lätt som en plätt, ta vilken glasburk som helst, häll i en äggvita
och pensla insidan. Häll sen i strösocker och skaka runt. Klart!
Sen är det bara ner med ett blockljus och tända.























Nu ska jag bara rota fram lite vackra band ur gömmorna och knyta
runt om. Och sen ut i snön!

Hoppas ni alla har en mysig lördag!

Kramar Mia


11 kommentarer:

Familjen A. sa...

Men oj så fint och så enkelt. Kommer verkligen att göra detta någon dag!

Kram Anna

Millas hem sa...

Så bra tips! Det tackar vi för!=)


Mysiga bilder!

Kram Camilla

sussi sa...

Tack för tippset Jätte fin. Ja jag tror alla men blir lika dana när dom blir sjuka. det är tur att du har så duktiga tjejer hemma. Kram sussi.

Ewa`s Galleri sa...

Vilket bra tips med frostiga burkar, det ska jag genast testa

Vad härligt att få njuta av hotellfrukost varje helg
Ha en riktigt skön söndag

miisans sa...

vad fint det måste jag göra =)

en kanske lite dum fråga bara, men smälter inte ägg o socker när du har ljuset där i ?

Anonym sa...

Vilken trevlig blogg, hit kommer jag tillbaka.

soisses-dasleben sa...

really lovely pics...

Hemma hos Razzel sa...

Vilken fin idé. Den lånar jag av dig till julaftonen!

House of Fiddeli sa...

Oj vad sött, ska jag genast prova!

Jenny sa...

Absolut älskar tipset var så klockrent!!
Är det ok att jag lånar bilden och tipsar om samma sak i min blogg? Då givetvis med en länk hit :)

Ha det gott/ Jenny

betong ute och inne sa...

Hej Mia...
Kul att hitta din fina blogg!
kommer att besöka dej igen..
Kram Malin