torsdag 30 december 2010

Det dukade bordet

Halloj dan före nyår!

Vad har ni för er denna snöiga torsdag? Här planeras och förbereds nyårsmiddag för fullt.
I mindre skala dock men nyårsdukningen är inte desto mindre viktig för det!
Hur dukar du upp inför nyår? Jag filar på det sista, ljuskronan över bordet har precis blivit klädd med pärlor och trollhassel. Leter vidare för att hitta inspiration på nätet.






Loppisservetter har jag gott om, likaså schabloner och textilfärg.
Man kanske skulle köra bordsplaceringen direkt på servetterna?

Vad är dina bästa dukningstips?

Kramar Mia

3 kommentarer:

Fräknis sa...

Hej, jag är bortbjuden på nyår så jag slipper duka. Men jag använder gärna linne på dukar och servetter när jag dukar. Brukar även klämma fast en julgransljus hållare (för levande ljus) på varje tallrik. Eller på undertallriken, så varje gäst får ett eget litet ljus. Murgröna är också vackert att duka med tycker jag. Har även någong gång tjärat in hampa snören och gjort servettringar. Men då gäller det att dom flesta tycker att tjära luktar gott och inte tvärt om. :o)
Gott nytt år på er och Lycka till med festen!
//Malin

Anonym sa...

Hej!
Så fint bordet blev.
Du är helnöjd förstår jag.

Gott nytt år.

Kram/Camilla

The House of Antoinette sa...

Självklart är dukningen viktig...även om man inte är många.
Jag gillar när färgerna går ton i ton...typ grått, silver o vitt alt vitt, vitt o vitt (jag tror du förstår.. :-)). Gillade idén med namnen direkt på servetten.

Lycka till och Ett Gott Nytt År till dig - gillar verkligen din blogg, kram Anette