fredag 29 oktober 2010

Sprayfärg och häxor

Heej underbara fredag!

Hoppas ni alla har det bra? Här fixas och donas det som vanligt på en ledig fredag.
Har precis fixat mig en gräddvit blank industrilampa till lekrummet där ni snart ska få se lite nytt. En burk sprayfärg och ikeas lampa "foto", lätt som en plätt. Detta har jag gjort tidigare men då blev de svarta till matbordet.
































Idag får jag städhjälp av världens sötaste häxa som behöver öva på sina moves till spökdiscot hos en vän i helgen...
































Så vad passar väl då bättre än att dansa loss till under städningen än denna gamla dänga..?

Kramar! Mia

6 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Så fin den blev! Jag har två likadana som jag ska spraya i matt svart.

Kram Mimmi

Fröken Fräken sa...

Men åh, nu blev jag ju sugen på att spraya just sådär härligt blankt vitt!.. Men jag har ingen lampa, ingen sprayfärg och det är för kallt för att spraya ute.. (det är inte så populärt när jag har gett mig på att spraya nere i källaren, ä-hum) Men jag ska nog komma på en lösning!!

Fräknis sa...

Å vilken bra idé! Jag har tre sådana lampor på en hylla i garaget. Nu måste jag åka ner till färgaffären i morgon. Vilken typ av srpayfärg annvänder du? Hehe,...det kanske bara finns en typ, vad vet jag..tänkte att det kanske finns för bilar och "vanlig"
Ha en skön fredag i alla fall!
Hälsningar Malin

Engelska Villan sa...

Hallå!!
Supersnyggt!! Spännande att se vad du hittat på i lekrummet :)
Vad fin hon är den lilla häxan! Var hittade ni häxhatten? Vi ska på amerikanska grannarnas årliga Halloween-fest imorgon, men som vanligt kommer jag på i sista stund att vi ska klä ut oss också... Hrrmm...
Hoppas ni får en trevlig skön helg med myyycket sol (idag var det ju ljuvligt väder!!)
Kraaaam A

Malin's Hus sa...

Vilken bra ide med lampan, har faktiskt en sån liggandes i källaren. Får nog bli att ta upp den i helgen ;)

Ett Vitare Hem sa...

Ursnygg!
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS