måndag 7 juni 2010

Ombyte förnöjer

Innan jag drar igång med projekt tegelvägg så var jag tvungen att testa en annan idé jag kom på. Och vem har inte en stor mdf spillbit och en burk skoltavlefärg på vinden..? (Är det bara jag som har ett så knasigt pyssellager..?) Så simsalabim snajdade jag ihop en jättegriffeltavla och placerade över tegelväggen. Var bara tvungen att testa. Så nu kan jag variera mig härhemma beroende på vilket humör jag é på:o)
Karln här i huset byter jag dock inte ut i första taget. ikväll serverar han mig grillad lax och torskrygg med en färskpotatissallad med ruccola och tomater med balsamicodressing. Tillsammans med grillad sparris och purjolök. Yummie!

Fy faroao vad jag é bortskämd med en karl som älskar att laga mat:o)
Kramar!
Mia

11 kommentarer:

fröken knopp sa...

Ojojoj vilken middag..det vattnas i munnen..mm... :)

Varma Kramar Elin

Hem och Harmoni Marie sa...

Bortskämd är bara förnamnet ;)
Här hemma hos oss är det ingen som älskar matlagning.. (bara nödvändigt ont)

Fint med griffeltavlan och perfekt med variationen...

Ha det gott, kram Marie

Yosofine sa...

Ah härligt! Både tegelvägg och matlagningsglad karl. :) Har samma lyx här, jag har inte lagat klok middag på snart 2 år.. :P

Helena sa...

Hej! Vad fint det blev med griffeltavlan, passar bra in i färgtemat i övrigt! Å så är det roligt med variation onekligen - smart drag där! Min karl lagar också all mat här hemma och det är så skönt. Disken är dock min... Jag bakar mer än gärna och gör efterrätter men laga mat är inte min grej. Det gäller att välja rätt karl ;-D ! Kram, Helena

Mys och hemtrevnad sa...

hum...min man bränner fiskpinnarna utanpå fast de är djupfrysta inuti...hihi...men jag valde nog rätt bra ändå för han har många andra kvaliteér...hihi...maten ser dock underbar god ut! Kanske lite avundsjuk iaf...hum...kramis semlan

Kattis sa...

Ja den mannen får du hålla hårt i;) Ser riktigt marrigt ut! Förövrigt så har du en jättetrevlig blogg och ett fantastiskt hem!
Kram

Kattis sa...

..smarrigt=)

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken underbar middag!Och härligt när man hittar flexibla lösningar.
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Marianne sa...

You are very lucky with a man who knows what to do in the kitchen. That looks very yummy.
Nothing strange about having mdf in your shed!

Det vita dårhuset sa...

Ja vissa har det bra......*grr*

Fröken Fräken sa...

Ja just det ja, undras när herr Fräken ska börja laga mat här..?!?
Nämen, kan det vara möjligt att du också sätter igång med en ny idé på vägen mot den idé som du egentligen skulle genomföra?! Ja, det har ju aaaldrig hänt mig ;-D