torsdag 27 maj 2010

What a lovely day!

Visste väl att jag kunde lita på er! Tack underbara ni för alla braiga förslag ni kommit med, några av dem mycket intressanta....! Så fortsättning följer.

Idag har varit en helt underbar dag. En utflykt till Ulriksdals slottsträdgård som tog mig med storm. Att jag aldrig varit där tidigare förstår jag inte för vilken OAS!!! Helt underbart ljuvligt. För er som inte känner till det så ligger det i Solna nära Stockholm och drivs av Bosse Rappne från äntligen hemma ni vet. Jag tycker faktiskt det var ännu finare än omtalade Zetas. Bilderna får visa vad jag snackar om.
Jag är fortfarande proppmätt efter den helt ljuvliga vegetariska lunchbuffén. Grymt gott och väldigt fräscht.
Nybakt surdegsbröd. Mmmmmm
Och sen vidare ut i trädgårdsbutiken...


Sist jag var vid Ulriksdal var för ganska exakt 6 år sen.
Då stog jag i min brudklänning utanför slottskapellet....
Och hånglade så det stod härliga till;o)

Tycker absolut ni ska besöka slottsträdgården om ni får möjlighet.

Dock så höll jag på få att åka hem utan lilla Elsa. Hon charmade brallorna av varenda tant på hela Ulriksdal. Hon fick smaka isglass för första gången och självklart skulle hon springa runt och bjuda alla hon såg. Tänk er själva en hel busslast med pensionärer "å herre jesiken, åh plutten så sööt man var då. Nej men inte ska jaaag få smaka din glass. Oj oj oj Ska du inte följa med tant hem...?"
Tur att jag fick med mig både Elsa och en ljuvlig ny ros hem.
En engelsk buskros "Winchester Cathedral" som blommar juni och långt in på senhösten och doftade heeeelt magiskt.
Nej, nu e det dags att röja bombnedslaget här hemma.
Kram på er!
Mia

8 kommentarer:

n i n a s hjem sa...

Nydelige bilder :)
Kom i skikkelig sommersteming!

Lilla korsvirkeshuset sa...

Åh det ser verkligen ut till att ha varit precis som du skriver en ljuvlig dag!

Vad söt lill tjejen är!

Kram,
Angelica

Nordic Sence sa...

Så vackert! Trevligt med lite förslag på utflyktsmål.

Linda

HOUSE of ADELA sa...

Ser helt ljuvligt ut!;) Å lilla damen...så söt;)

Kram
Adela

Photo by Maria sa...

Så fina bilder och jag förstår att lilla Elsa charmade alla i sin väg,, sååå söt..

Kram Mia

StrandviksVillan sa...

Vilken gullplutt ni har!!

Härligt ställe, ska föreslå ett besök för familjen när vi semestrar i sommar!

Ett Vitare Hem sa...

Vilka vackra bilder och så vackra ni var när ni gifte er och den lilla loppan är så söt!
Ha en underbar helg!
Kramis/LenaS

Elle sa...

Vilka fina bilder, jag skulle helst av allt vilja köra dit direkt...vore det inte sååå långt
:(

Tur att lilla Elsa inte hamnade i pensionärsbussen! ;)

Ha en skön fredag!
Kram Elle