söndag 31 januari 2010

Snillarnas snilleblixt

Hej igen vänner!

Tack för alla rara ord under semestern, jag har saknat er.
Och här har det hänt grejjer vill jag lova. Under semestern fick jag snillarnas snilleblixt. En vision uppenbarades som bara var för bra för att vara sann. VARFÖR har jag inte kommit på den idén förut??? Det krävdes väl helt enkelt lite semester för att hjärnan skulle få fri tanketid.

Nåväl, maken tände också på alla fyra (och tur är väl det;o) Vi avslutade semestern en dag tidigare än planerat för att åka hem och dra igång. Orden räcker inte till för att beskriva hur bra det blir, har hyperventilerat från och till hela helgen. Det blir ett helt nytt hus, en ny dimension har framträtt....

Och nu till det sorgliga...maken har FÖRBJUDIT mig att blogga och berätta vad vi håller på med förrän han har fått överraska vännerna och visa.....Aaaaahhhhhhhhrgggggggg.
Men men, jag får helt enkelt ge honom det. Nästan lite roligt att han är så exalterad också. Så idag får ni inte mer än en beskuren detaljbild med mycket byggdamm, resten får vänta nån vecka.

Nej nej, tro nu inte att vi bara gör nåt litet projekt som att ta fram lite tegel....
Vi är galnare än så:o)

Kram på er!
Mia

16 kommentarer:

OlgaA sa...

Vilken spänning!!!! VAd kan det bli? ;) Berätta tyst.. Vi säger inget till maken ;)
kram och lycka till med projektet!
Olg@

ColonialEast sa...

Vilken cliffhanger!

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Oj nu är jag otroligt nyfiken!

Väntar med spänning...hälsningar Monica

Vita rosor och förgätmigej sa...

Åh, hon lämnar oss med en cliffhanger! Såååå spännande! Kul när man tillsammans blir sådär eld och lågor.
Kram/ Anna

Fröken Fräken sa...

Aha! Ett uppdrag för gissningsmästaren! (och med det menar jag en mästare på att komma med alla möjliga konstiga förslag)
- Ett par pardörrar till direkt ut till altanen (fast om jag har tolkat ert hus rätt ser det ut som om altanen också behöver byggas ut?!)
- Riva ett par väggar och flytta in matrummet närmare köket?
- Installera en bastu alldeles intill köket (detta ser jag som det minst troliga alternativet eftersom det var din idé och det oftast är herrar som vill ha bastu)

fröken knopp sa...

oj oj oj..detta verkar spännande..kommer att längta än mer eftre var inlägg nu..hihii......

Låt oss inte vänta för länge!!!

kramar Elin

Emma - white avenue sa...

Spännande! Vad nyfiken jag blir! Väntar med spänning på resultatet! Hoppas att resan har varit skön!

Kram Emma

Decoria.se sa...

Ska bli mycket spännande att få se vad som händer!!

Engelska Villan sa...

AaaaHH! Vad kan det vara!!? Nu blir jag hur nyfiken som helst. Ska ni bygga en öppen spis? Nåt med murstocken i alla fall, ser det ut som. Hmmmm...
Härligt att ha dig tillbax igen, vännen!
Kram Anna

malin sa...

Vill bara säga att det är så otroligt roligt att följa din blogg! Du har ett sånt underbart hem samtidigt som du skriver med humor och glimten i ögat. Gillar´t :)
Kram Malin

Pia sa...

Arghhhh...kan inte vänta, viska, viska, vi säger inget! tar det läng tid, innan vi får vet?!

Any way, trevlig vecka!
Kram Pia

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad härligt det är med fler tokiga människor, ska bli spännande att se sen!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Cathrin sa...

Jag blir också så nyfiken. För om ni abryter semestern en dag iförväg och åker hem måste det väl vara en riktigt bra och kanske tokig idé. Spännande!

Ha en fin måndag!
Cathrin

Anonym sa...

Åååh! Vad spännande! Under tiden kanske vi kan få se det färdiga (?) matbordet????

Tulipa sa...

Spännande med stort S!!!
Jobba på så att vi snart får se!

Kram mariette

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Nej men oj så spännande. Kanske bra att hålla läsarna lite på halster. Även fast det är svårt att hålla på det och för oss att behöva vara tålamodiga, skratt.
Damma på och så blir det kul att se vad har haft för er.
Kram, Nina