lördag 17 oktober 2009

Mörka detaljer och nåt smaskigt

Hej på er alla godingar!

Först vill jag tacka alla er som tar en tiden att skriva en rad eller två. Era små rader värmer verkligen ska ni veta!

Idag har jag låtit lite mörka detaljer leta sig in i soffhörnan, passar bra nu när höstmörkret smyger sig på. Och vad kan väl vara mysigare i höstrusket än att fika. Nej nu ska jag ju inte jag fika med resten av familjen kan ju. Cheesecakesmuffins från dagens bilaga i aftonbladet. Vi får väl se om jag kan hålla mig från smulorna.

Tar man en lite mörkare bild ser man även hur vackra färger det är utanför fönstret... För er som undrat så döljer sig teknikskåpet bakom dörrarna, stereo, cd skivor och sånt annat fult;o)

FIKA! Klicka på bilden så kan du nästan ta en tugga.

Chokladmuffins med cheesecakefyllning

3 1/2 dl vetemjöl
1 1/4 dl kakao
1 tsk bakpulver
1/4tsk salt
125g smör
2 1/2dl farin eller muskovadosocker
2 ägg
1 1/2 dl mjölk

Fyllning:
300g creem cheese
3/4 dl strösocker
1 ägg
1 tsk vaniljsocker

Fyllningen måste vispas och sedan spritsas ut i kakorna. Gör muffinsen som vanligt. Gör sedan små hålor i smeten så att du kan spritsa ner fyllningen.In i ugnen på 175 grader i ca 20 minuter.
Njuuuut!

Kramar!
Mia

14 kommentarer:

Photo by Maria sa...

De muffinsen såg jag med och måste testa en dag men det får dröja lite.. Sparar receptet till ett bra tillfälle..

Ni har så fint i erat vardagsrum..

Kram
Mia

Viveka i Bläckhornet sa...

Så mysigt du har det i tvrummet. Dörrarna såg hur charmiga ut som helst. Är de gamla eller nya? Och får man fråga vad som döljer sig där bakom....?

Kram Viveka

OlgaA sa...

Mys, mys och mys tänker man på när man ser ditt rum=)
Roligt med bakning!

Hem och Harmoni Marie sa...

Dom lät ju inte dumma, helt klart! Kanske att det blir att baka imorgon.

Måste bara säga att jag njuter varje gång jag besöker din blogg... bilderna från ert fina hem är helt underbara och jag önskar jag kunde få lika fint! (har bara en motsträvig person här hemma så inte gillar vitt så mycket som jag) :)

Ha det gott, kram Marie

nea i det gula huset sa...

Hej hej!

Gud vad du är duktig på att hålla dig ifrån sötsakerna. Hur gör du?? Tänker att jag inte ska men..! :/

Muffinsen ser sååå goda ut! Men här ska inte bakas några!;)

Ha en fin helg!
Kram Nea

Det vita dårhuset sa...

MEN! Ska du inte äta av muffinsarna?????
Skulle jag ALDRIG klara av *fniss*

Jätte fint vardagsrum har ni!!!
Love it!

Kramen Erika

sara på hedepipan sa...

Vi ska baka imorgon, får nog klämma in dessa.
kram sara

Engelska Villan sa...

Aaaah!! Jag hoppades att det skulle komma ett recept i slutet av inlägget, mums!! Eftersom jag inte har nåt bord att kämpa om kan jag lugnt smaska i mig de där! :) Imorgon blir det bakning :)
Åååh, vad det ser trivsamt och skönt ut i ert vardagsrum. Jag vill bara krypa upp där i soffan.
Kram kram Anna

♥ Fyra årstider sa...

Ditt hem har bara ett ord LOVELY
Kram Lotta

pretty sa...

oh beutiful pictures I love your Blog.Grüße Nina

Pyssel och Trams sa...

Hejsan!
Jag hittade hit för ett tag sen och tänkte att jag skulle lämna ett litet avtryck bara!=)
Du har verkligen en superfin blogg, en riktig inspirationssida!!

Hoppas du får en fortsatt trevlig dag!

Mvh Anna

StrandviksVillan sa...

Vilket supermysigt rum!!
Verkligen snyggt med dörrarna och även jag undrar vad som finns bakom, eller är dom bara där som "ögongodis"?

Måste blunda för muffinsen, eftersom vi redan kalasat här i flera dagar...

Ha en skön söndagkväll!
Ann-Christine

Min värld... sa...

Vilka mumsiga muffins, det receptet får vi absolut prova nästa gång baklusten faller på.

Jag vill även passa på att berömma din finfina blogg, kan det bli något annat med ett så vackert hem som utgångspunkt?

Hälsningar
//Frida "Min värld"

Marie sa...

Jag har nog sagt det förr, men du tar otroligt fina bilder! Men så har du ju ett vackert hem också :-)