söndag 2 augusti 2009

Urna och rosfavorit

Kom på att jag glömt att visa vad jag handlade för presentkortet på Gruvgatan 13. Det blev en urna i bästa Franske Stemningar stil. Den ska jag ha hemma på min skänk med säsongens blommor i. Vacker med både Mårbacka och julens hyacinter. Till att börja med tror jag att jag ska plantera en stor härlig lavendel i den. Urnan kommer från Miljögården.

Favoritblomman just nu är helt klart rosor. Skulle kunna ha hur många som helst i trädgården. Idag har jag inhandlat storfavoriten nr 1 (förutom klätterrosen New dawn) - Bonica 82. En ljuvlig ros som blommar från juli ända in i november med massor av blekrosa rosor. Det är bara att gå och knipsa in småbuketter för det tar aldrig slut.
Det här är rosen jag köpte, tänk att man kan köpa en vacker ros med så mycket knoppar för ca 150 kr. Den kommer glädja mig många månader framöver.

Förra veckan anlade jag också en rosenrabatt med vita buskrosor, men det får ni se en annan dag. Nu ska jag ut i trädgården och busa med mina troll.
kram på er alla!
Mia

3 kommentarer:

Vitt o Vältummat sa...

Bonica 82, den ska jag lägga på minnet till nästa rosinköp
Kram/Åsa

Photo by Maria sa...

Vilken vacker urna.. Den kommer att vara fin hela året med olika blommor planterade i den..

Ha en bra natt..

Kram
Mia

Fröken Fräken sa...

Den som kunde ha rosor... hur vackra är inte de? Och urnan! Jag ser framför mig en slingrande murgröna i den också.

ETT HELT ÅRS LEDIGHET? Tänk på vad du säger till en stackars människa som släpat sig till jobbet efter att all underbar semester tagit slut... ;-) borde man inte kunna få föräldraledighet utan att ha barn? Ledighet för främjande av pyssel, tex?