söndag 28 juni 2009

Dagens pyssel

Imorgon kör älskade maken ToR hem och tillbaks i fem timmar med alla älskade loppisprylar från loppishimlen. Självklart drömde jag mördrömmar om barnsängen jag inte tog med mig från loppisen så goa Susanne och Alice tog emot mig på nåder för att plocka upp den så den kan få agera sagosoffa i Elsas rum. Så nu vete sjutton om allt ens får plats (!) men tack min älskade make för att du gör ett försök iaf;o)

Idag har jag pysslat lite igen. Då jag inte legat på mage i barnpoolen (vattendjup 40 cm) så har jag suttit i skuggan och gjort lite lerskyltar med inspiration av Fröken Fräken. Lufttorkande lera från Panduro och stämplar från Claes Ohlson. Tänkte göra mig ett helt gäng till växthusets örtaträdgård som ska anläggas nästa vecka.

Lavendel

Mårbacka

Nu riskerar jag att bli tjatig, men ingen som missar min tävling om boken hoppas jag.




kram på er!
Mia

6 kommentarer:

Engelska Villan sa...

Hej på dej!
Vilka urfina skyltar!! Imorgon är det jag som beger mig till Claes Ohlson och handlar stämplar! Jag har tänkt på det HUR länge som helst.
Visst är barnpoolen lockande dessa dagar, hi hi!
Spännande med alla fina fynd från loppisen! Vilken tur du har då, som har mamsen på lagom avstånd från Susanne o Alice :)
Jag har nåt till dig på min blogg, förresten! Kika in om du har lust.
Kram Anna

mig & alice sa...

Hej Vännen.
Jisses så vackra stämplar du gjort!!
Stämplarna har jag ju redan i min ägo...nu är det bara leran som skanas...har du målat i bokstäverna med rosa färg, eller ser det bara så ut på bilden??

Duuu, som min man brukar säga till mig...Det krävs KÄRLEK!!
Vad han menar med det är att om man ska leva med en inrednings/loppis/auktionsfantast som släpar hem en massa saker hela tiden så krävs det en enorm kärlek ifrån maken...
Din goa make har nog verkligen anammat det med tanke på att han åker tor för att lämna hem ditt ljuvliga lass :-).
Det fanns många saker där som jag skulle kunna tänka mig, hoppas att du visar dem lite mera detaljerat sedan.

För att svara på lite av dina frågor...Marit som jobbar i butiken är INTE den Marit du tänker på :-).

Och du missade nog mig med en hårsmån i lördags eftersom jag gick nog inte härifrån förräns runt kvart i 2 i lördags :-).

Vill önska dig en underbar födelsedag imorgon om du inte hinner hit innan du åker hemöver.

Nu har jag lagt en kommentar för att vinna den fina boken hos dig...det hade varit en fin försenad födelsedagspresent ;-).

Ha det så himla gott gumman!
Kraam
melinda

Liten Bod sa...

Grattis till veckans bloggare! Det är du väl värd :) Jag känner precis som du beskrev det i artikeln om shabby-stilen. Lite av aha-upplevelse plus att man kan blanda det med lite annat! Hoppas du får hem alla fynd nu :)Kram, Tina

Anna S sa...

Du är ju bara helt otrolig, pysslar mest hela tiden! Kram på er

Vitt o Vältummat sa...

Jättefina skyltar. Om jag får tillfälle så ska jag åka till Claes och köpa sådana stämplar. Fast jag vet inte riktigt var Claes Olsson bor här nere? Tror det är Center Syd...
Kram/Åsa

Villa Carl Larsson sa...

Så fint! Jag har också snott det tipset från henne. Nu fattas bara nån ståltråd så jag kan sätta ner den i krukan :)

Hoppas du mår bra i sommarvärmen. Det är ju helt otroligt vilket väder det är. Jag bara njuter trots att jag jobbar så mycket. I morgon är jag dock ledig och då ska jag bara vara :)

Ha det så fint! Många kramar från Josefin