onsdag 13 maj 2009

Vila en stund och titta på Sixten

Okej, ett litet projekt till sen ska jag lugna mig....det är ju så kul och kostar inget nu när jag har schablonerna. (som kommer härifrån för er som undrade. ) Färgslattar har jag jag gott om hemma. För att påminna mig själv om att stanna upp och vila lite ibland fixade jag till en gammal trädgårdsstol.

På med lite grundfärg och sen slängde jag på schablonerna innan det ens var torrt. Då lossnade lite av färgen så den blev lagom slarvig....:o) Och sen på med lite slippapper. Klart! Det ska inte vara så himla avancerat. Många av er har frågat efter en liten målarskola hur man gör, men jag följer inga regler - på med lite grundfärg (v-slip eller häftgrund) och sen bara slipa lite. Lätt som en plätt. Jag har inte tid att hålla på med pigment och flera lager....!

Tar man sig tid att stanna upp ibland kan man upptäcka mycket roligt. Tex Sixten som bor i vår trädgård sen igår. Hann kunde krypa rätt långt på en kvart. Och det såg faktiskt ut som att han smakade på riskakan dottern la fram... (!)


Nej, nu ska vi ut i trädgården och se om Sixten har rymt. Eller han kanske vill ha frukost...!
Kram på er!
Mia

12 kommentarer:

Liten Bod sa...

Fniss! Sixten kallad vi "fula gubbar" för i gymnasiet! Undras vad han tycker om bokstäver :) Vi har många sådana sniglar, kanske skulle jag ut och märka dem??? Kram, Tina

Soltorpsgarden sa...

Åh så snyggt! Så vilk jag oxå göra, håller just nu på och målar mina två stolar vita, vilken storlek på schablonerna har du? Ser ut som dom minsta! Tack för inspiration! Jättefint hem du har!

Älfgärdet sa...

Vansinnigt vad snyggt det blev med dina schabloner på stolen!

VITA NYANSER sa...

Så fint du har gjort!!! Jag har varit på shoppingrunda idag och hittade några jättefina shabloner, så tack för inspirationen!

Kram L-L

Maol sa...

Söt snigel ^_^

In my house sa...

Hihi va kul.... Fniss.... Stiolen blev jättefin =)

Kram josse

Hemma hos Razzel sa...

Ha ha , kul idé att märka upp "husdjuret" - undra hur jag ska göra för att märka upp mina igelkottar i sommar?...

Marits vita skrin sa...

Ja, inte har jag hittat dig förr heller ;)

Undrar vart du bor i Dalarna med den fina utsikten, hmmm. Rättvik kanske;)

Nu ska jag kika vidare på din fina blogg.

Kram kram

Marits vita skrin sa...

Hej igen...

Våran loppis i Gustafs kan vara rätt bra. Ibland hittar man ingenting, och ibland värsta fynden.
Jag hänger ju där varje gång dom har öppet (Ons,lör) hihi
Annars har du Tullavippan i Gagnef.
Det är ju en bit bort men absolut värt ett besök. Den är hur stor som helst.

Kram kram

Lisa Marklund sa...

*fniss* Sixten var ju en söt liten figur. Vackert med texten och så passande.
Kram Lisa

Fridas gård sa...

Ja, dessa schabloner kan man ha till "allt", har just börjat gå loss med mina egna. Så fina dörrar din man byggt för hyllan, blev superfina!! Själv får jag nöja mig med gardiner framför min mans bokhylla med all hans litteratur...;)!
Ha en skön söndag!
kram Therese

Life Of An Angel sa...

Hahaha vem skriver på en snigel :-) Vad roliga ni är :-)

Just nu är jag så full av inspiration efter att ha kollat i din blogg.. Va ett tag sen jag tittade in då det är mycket just nu med bröllop och flytt till hus..

Snor genast din systembolagslådeidé.. Den va ju hur bra som helst!

Gillade verkligen dörrarna ni satt framför bokhyllan.. Vilken toppen idé!

Kram