söndag 3 maj 2009

Gratis är gott

Man tager vad man haver. Systembolagets vinlådor kan man få tigga till sig om man ber snällt. Lite vit sprayfärg och Panduros bokstäver i kartong som mall så vipseli vips gjorde jag mig en grilla låda fylld med sköna grilltillbehör. Just denna tänkte jag ge bort till en kär vän som fyller jämt. Men användningsområdena är många; LEKA, LÄSA, ODLA.....

Måste gå och tigga lite fler lådor. Tänkte göra mig en med texten LAVENDEL och plantera den full med härlig fjärilslavendel. Så ser ni nån med barnvagn överlastad med ett gäng trälådor så vet ni vem;o)

Nej, nu ska jag ut och grilla och njuta av ytterligare en magisk solnedgång och ett glas vitt!
Kram på er!

7 kommentarer:

Lanfranconi sa...

Shit vilken bra idé!!! Får man fråga vart du har fått tag på bokstavsschablonerna? Eller är du så duktig att du får till så snygga bokstäver på egen hand?

Veronica sa...

WOWWOWWOW skitläckert *hoppar upp och ner* synd att det är sent på kvällen annars hade jag rusat till närmsta systembolag och tiggt på mina bara knän att få lite lådor....hahahaaa

Nu ska jag kika vidare inne hos dig, men med tanke på vad jag såg på första sidan så lär jag nog gilla resten =)

Eddan sa...

Fin låda.

Tyvärr verkar inte alla Systembolag ha trälådor. Jag frågade på Systembolaget här på orten för ett tag sedan men de hade bara pappkartonger - trist.

Kram från Anette

Anonym sa...

Men kanonsnygt!! Får bli att slå en signal till närmaste systembolag och fråga om de har några..
tack för tipset.
kram kram

Lantligt i stan sa...

Det blev ju supersnyggt!
Kram Anki

Useful Art sa...

Oj vilket tips, och lådan var ju rätt fin redan innan också, om man gillar portvin :)
Jättefint blev det!

Kram /Sara

Liten Bod sa...

Fniss! Jag slår dig med hästlängder... Vem tror du släpat hem två fulla IKEA-kassar med lådor på t-bana och buss? Fina är de, men svårare att få tag på nu känns det som... Kanske större efterfrågan ? :) Jag har en utlottning på gång... Kram, Tina