torsdag 6 november 2008

Chicky Shake

Sådär ja, nu har jag hittat de två andra fönster jag behövde för den nya visionen. På köpet hittade jag två gamla helfranska spegeldörrar också från 1800 talets andra hälft. Till den inbyggda bokhyllan. Måla eller inte måla, det är frågan? Jag tycker de är fantastiskt vackra som de är, men de kanske är lite för slitna? Det får inte bli fööör mycket shabby heller, det ska vara lite lagom. Man kanske ska måla upp dem och sen shabba till dem lite. Vad tycker ni? Lite sådär "Chicky Shake" som min kära vän Fredrik kallar min inredningsstil:o) Tycker det är hur sött som helst:o)

Ja, ni undrar väl vad jag ska med fler fönster till, och jag tänker inte riktigt avslöja för mycket än. Men när man tittar igenom dessa fönster så kommer man se ett vackert litet skrivbord, en stol och en liten laptop. Och kanske en vacker skrivbordslampa a la koffert. Tänk er en murgröna på båge i fönstret och en vit hissgardin. Ser ni hur jag sitter och bloggar därinne?


Tyvärr har jag blivit sjukskriven den här veckan för en inflammation i bröstet. Lite svårt att vila bara med tanke på att det knappt går att vara inne i huset nu så mycket som det låter. Så länge får jag väl surfa runt efter inspiration här med de stora datorlurarna på mig, de stänger i alla fall ute det mesta av oljudet.

Kram på er!
Mia

9 kommentarer:

Från A till O med Jenny sa...

Vad fint det kommer att bli...din chicky shake stil är verkligen snyggt..*ler*
Ha det gott
kram

Från A till O med Jenny sa...

Vad fint det kommer att bli...din chicky shake stil är verkligen snyggt..*ler*
Ha det gott
kram

Anna S sa...

Men oj vad jag är nyfiken på vilka planer du smider... trist med sjukskrivningen : (. Hoppas det släpper snart! Krya på dig!
Så fin dörr på bilden, tror på att måla upp den litegrann också...KRAM KRAM

Lösvirkesbyggarna sa...

När du målar upp det så levande, är det inte alls svårt att se. Vad spännande!
Kram Anna

Veronica sa...

Det kommer bli superfint!
Krya på dig!!

kram Veronica

Emma sa...

Vilka vackra dörrar. Men jag hade nog målat dom och sedan shabbat dom lite mer lagom.

Låter som du pratar om min atelje som jag längtar efter att få bygga på vind. Vill ha infällda fönster i vägen och fina dörrar. Men som sagt det ligger låååååååååååååångt fram i tiden. Men drömma går ju.

Kram Emma

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh lampan... Vill haa..
Ha en go helg..
Kram Linda

Marie//Tekla Maräng sa...

Din Chicky Shake stil är sååå snygg ska du veta.Jo, nästan kan jag se dig där innanför fönstret med lampan tänd frenetiskt tryckande på tangentbordet. Hoppas att inflammation går över fort. Tur att du har hörlurar att gömma dig i.
Du har en award att hämta inne hos mig, under den 3 november.

Kram Marie

Anonym sa...

Ååååh... den dörren är ju så otroligt fin. Lyckliga dig som har hittat den !

Måla eller inte måla... ja det är ju en smaksak... Kanske den är lite väl shabby... men dock charmig. Fast jag hade nog målat den och sedan shabbat till den själv i lite mindre skala.

"Chicky Shake"... hi hi... det låter verkligen gulligt !

Lampan är ju så otroligt snygg... jag skulle vilja ha en sådan till mitt skrivbord i Skärgårdshuset. Var hittar man en sådan ? Jag har för mig att jag hört att Ikea ska ha något sådant. Berätta gärna !

Ha en fortsatt trevlig fredag !

Kram Kram