söndag 26 oktober 2008

Zinkhus och gamla dörrar

Dessa underbara zinkhus har jag drömt om ända sen förra julen. Ångrar så att jag aldrig köpte några då så i år tänker jag slå till. Det är ju heller inga lyktor som bara passar till jul, de är ju fina året runt. Från Walther og Co. De ger så otroligt fint ljus.

Bild från My home


Ombyggnadsplanerna fortskrider. Vi lyckades ta beslut om både golv, dörrar och fönster i fredags. Tänk trägolv, vitoljat, spröjsade fönster och spröjsade glasdörrar. Det kommer bli så bra:o)

Vi ska också fälla in två gamla fönster i en vägg, och under min jakt på nätet efter dessa så sprang jag såklart på nåt annat av intresse. Ovanligt;o) Hittade två gamla spegeldörrar som passar perfekta i måtten att sätta för vår inbyggda bokhylla i vardagsrummet som jag bara stör mig på för att den är så stökig. Dessa två dörrar tänkte jag renovera upp och sen sätta gamla vridbeslag på framför bokhyllan. Vad tror ni om det? En dold inbyggd förvaring därbakom.
Kram Mia

5 kommentarer:

Mitt vita hem sa...

Det där ser jag fram emot att se på bloggen. Låter ju underbart.
Jag har inget zinkhus ännu men jag måste!! ha några, urfina är dom.
Kram Heidi

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Kul att kika in till dig,vilken underbar inspiration du bjuder på. Älskar själv dessa zinkhus har 5 olika storlekar. Jag väntar hem en jätte order till min affär i början av november kika gärna in så du inte missar något.Det kommer även in andra zink saker från Walther&co.
Går det bra att jag länkar till din underbara blogg.
Ha en mysig vecka.
Kramis Tess

Gårdsromantik sa...

Vad spännande med dörrarna - du visar väl bilder sen?

Kram Maud

Marie//Tekla Maräng sa...

Det låter spännande med dörrarna, det verkar att vara en bra tanke.
Zinkhusen är riktigt fina funderar på någon sådan eller kanske dom i vitt.

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej det är bara jag igen. Vilken storlek är det du har på ditt vita ljushus i högra raden?

Kul att du har hittat min blogg, får jag länka till dig?

Kram Marie