onsdag 29 oktober 2008

Golv och dörrar

Beslut om golv och dörrar till ombyggnationen är klart. Golvet vi valt är ett äkta trägolv, lutat och vitoljat med samma bredd som golvplankorna på andra planet. Jag gillar tanken att det kommer kännas som samma golv i hela huset när allt är klart.
Dörrarna in till sovrummen blir spröjsade glasdörrar från Swedoor. Inte dubbeldörrar, men extra breda dörrar på 1 meter med breda fina foder runt om. Sen tänkte jag istället sy fina draperier som man kan dra för dörren på insidan om man vill. Allt för att få ljusinsläpp till den lilla hallen utanför sovrummen.

I helgen tömmer vi hela sovrumsplanet och sen är bygget igång!
Kram Mia

10 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Det kommer att bli jättefint! Spännande :)
Kram!

Lösvirkesbyggarna sa...

Varje beslut som är fattat är en sådan lättnad! Det kommer att bli så fint!
Kram Anna

Fabrikken sa...

Så spennende :) Vi skal også rydde ut av et rom på loftet, og lage nytt barerom til jenta vår der. Skal ha tregulv, men vet ikke hvordan det skal behandles enda. Takk for tips :) Og lykke til!

Useful Art sa...

oj vad spännande, kul med sånna där stora projekt. Superfina dörrar!

/Sara

Anonym sa...

Va fint det blir!!!
TIPS! Vill du ha zinkhus nu så finns det att beställa på Elsas hem. Bäst att passa på eftersom ALLA verkar vilja ha!
Många kramar Ewa

Ann-Charlotte sa...

Åh så mysigt det blir!!!
Ha en finfin helg!
Halloweenkramisar
Ann-Charlotte

Marie//Tekla Maräng sa...

Det kommer att bli jätte fint, vilka dörrar, ja allt.Låter som en skön tanke att ha samma golv i hela huset.
apropå hus,
Elsas hem säljer zinkhus, just nu.
Det är tur att ni har utrymme så att ni får plats under byggnationen.Ta det försiktigt med magen när ni ska stöka undan och ha er i helgen.

Kram Marie

Magdalena Martin sa...

Ja jösses vad fint det kommer att bli! Själv har vi lite olika golv i huset, verkar inte som dom förra ägarna kunde bestämma sig. Men eftersom golven i sig är rätt fina och budgeten inte tillåter några såna lyft får det vara för nu.
Du har en liten sak att hämta på min blogg :)
kram kram!

www.nestorforlag.se sa...

jag har en utmaning till dig inne hos mig. kram

Hemma hos Razzel sa...

Så spännande - jo jag är avundsjuk!! ; )
Du har utmaning även hos mig..
/Razzel