söndag 13 juli 2008

Liggande eller stående?

Hjälp. Idag åker vi till brädgården gör att köpa plank till vardagsrummet. Eller en del av det i alla fall, rummet där vi har soffan. Vi fortsätter på det vita paneltemat. Soffrumsdelen är det enda ni inte fått se av det stora vardagsrummet. Och det beror på att det är vitmålade gamla sunkiga vävtapeter som nu ska bort. Kolla in bilderna här får ni se. Ser ni soffan nånstans, nej just precis ;o)

Här är enda stället soffdelsen syns och där är bilden så ljus så tapeten inte syns :o)

Nu till dilemmat. Liggande eller stående vita plankor? Jag har fått för mig att jag vill ha liggande plankor här för att rama in soffrummet lite. Får också för mig att det är lite mer marint och new england med liggande och det passar ju med sjöutsikten. Men blir det tokigt? vi har ju stående plankor på hela sovrumsplanet och stående pärlspont i nedre och övre hall. Blir det fel att blanda in ytterligare en sort? fast jag kan tycka att vita plank är vita plank och funkar som bas oavsett. Eller har jag fel?

Nån gång framöver blir det ju även plankgolv i hela vardagsrummet. Då kommer ju förmodligen inte golvet och väggplanken linjera om vi kör stående för det är förmodligen olika bredder. Därför känns det bättre att bryta helt och köra liggande.

Hjälp mig, rätt eller fel!





Kram på er

Mia

1 kommentar:

Fru Fjeldhammer sa...

Stående er penest.
Lykke til...