tisdag 11 mars 2008

Första lagret vitfärg

... Och idag när jag kom hem såg det ut såhär. Första lagret vitfärg av tre klart. Blir nog jättebra när det är klart. Men lite detaljer á la Min lilla veranda, - olivträd, zinkkrukor, hissgardiner, fint porslin, kanske ett fint recept på väggen så kommer det i alla fall vara extrem skillnad från det att vi flyttade in. Även om det är en budgetrenovering. Ursäkta taskig bild, orkade inte ta om.


De här bilderna kommer från Min lilla verandas kök:




Kram Mia

5 kommentarer:

Det lantliga hemmet sa...

Åhhhh såå fint det blev, är jätte avis på dig.. Du måste haft ett väldigt stort leende på läpparna när du kom hem, lycka till med fortsatt målning! Kram

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!! Såg att du frågade efter golvfärg igår!! Nu ser jag att du redan fixat det!! Vi använde en vattenbaserad färg från Nordsjö som heter Epolan V. Kan ge dig ett tips iallafall,Var lite försiktig med trafiken på golvet de första dagarna, det är bra om det härdar först....
Kram Marie

Beas sa...

Åhhh...jättefint. Förstår att du dansar som på moln (lika bra att du gör det medan färgen torkar åtminstone) :-)

Jag försöker övertyga maken om att vårt blivande sovrumsgolv bara måååste vitmålas! ;-)

Kram Bea

Solsjö - Under en vind sa...

Det kommer att bli så fint med den inspirationskällan! Ha en bra dag! Kram!

Anna S sa...

Åh så fint...blir ju kalas!!! Ska bli så kul att se live : D. KRAM anna