söndag 3 februari 2008

Växthuset och en absurd spindel

Det snöar idag! Fast det får mig bara ännu mer att längta till våren. Jag vill ut och påta i trädgården. Se mina 100 vita tulpaner komma upp ur jorden och ta växthuset till nästa nivå. Förra året testade vi mest med färska örter. I år blir det mer örter, sallad, tomater, jordgubbar och mycket mer. Så himla enkelt. Några plantor i jorden så har man sin egen lilla köksträdgård tills frosten kommer. Jag skulle vilja lägga dit småsten på golvet och lite annat mys, men men det är ungefär prio 57 på listan just nu ;o)

Men ni får inte bara se fina bilder idag.
Kolla in den absurt stora spindeln jag sprang på i växthuset i somras *varning för känsliga*! Det måste ha rymt från sydligare breddgrader. Har själv lite svårt att kolla på den *ryser*
Men ni behöver inte oroa er, nu vet ni varför det regnade halva sommaren....kunde omöjligt låta den leva i min trädgård där jag strosar barfota.







Kram Mia

1 kommentar:

Mitt Lantliv sa...

Ett växthus ska jag skaffa mig när jag "bakat" klart mina barn, känns inte som man hinner med det nu ;-)
Sen är det ju alltid kul att ha nått att se fram emot.
Ditt ser väldigt exklusivt och fint ut...

Kram S