söndag 10 februari 2008

Ja, visst blev det lite fynd!

Jag är kvar här i Dalarna än, åker hem ikväll när lilltjejen vill sova. Hon är nämligen så åksjuk så åker vi när hon är vaken kommer vi ungefär 10 minuter innan hon mår dåligt :o(
Det har i alla fall blivit en hel del fynd som jag visar er imorgon. Olivträd i fina slitna krukor, en fin spegel och lite andra småsaker.
Sen har vi precis bestämt att på fredag ska vi börja ta fram trägolven i köket och måla dem vita (nu är det teracotta klinkers). Jag vill åka hem och att det ska vara fredag nuuuuuuuuuu ;o) Visst har jag tålamod? Det där med att den som väntar på något gott.....det tycker jag bara är skitsnack;o) Tur att maken också är ivrig annars hade det kunnat bli jobbigt.


Bilderna kommer från Zandvoorts nya vårkollektion. En sån där tavla kan ju inte vara så svår att göra själv;o) Måste testa.
Kram Mia

4 kommentarer:

Jennys Vita Villervalla sa...

Hallå där!
Jo visst ska jag berätta hur vi gjorde med golvet. Ska lägga ut det på min blogg också, har bara inte hunnit...
Golv och masonit bröts ju upp, och "en miljon" spikar fick dras upp, både stora och små...
Golvet slipades sen med hyr- maskin. Det blev som sagt en del överraskningar under resans gång, golvet var lappat och lagat lite här och var.Stora runda hål i trägolvet efter bl.a. elementrör täpptes till med tillsågade bitar av rundstavar.Silikonspruta i de värsta och största springorna blev bra att ta till. (EJ BOTOX-HAHA:))Det hade INTE blivit snyggt att bara slipa och lacka, men att måla det blev jättebra till sist. Jag fick tips på min blogg om att ett högblankt golv nog skulle bli jobbigt för våra katter att halka runt på. Vi valde därför en halvmatt färdigblandad vit golvfärg -Hagmans golvfärg- köpt i en Flüggerbutik. Jag har använt både roller på skaft,och målat med pensel. Golvet är målat tre gånger vilket var jobbigt, men idag är jag glad att jag gjorde det! Vi är jättenöjda med resultatet.Golvmålningen förde dock lite annat med sig ... Väggarna behövde också målas, och lite nya soffor behövde inhandlas... men det är en annan historia:)
Lycka till!
Kram
Jenny

Unknown sa...

Hejsan!
Det är bara lilla jag som är här och kikar runt på din vackra blogg! Ha en go söndagskväll!
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Malin - I min trädgård sa...

Och inorgon är ju idag, så det ser vi fram emot att få se!

My little footprints sa...

Hei!
Så morsomt at du har funnet deg en del saker! Skal bli morsomt å se bilder!
En god kveld ønskes til deg!
Klem fra Beth