måndag 11 februari 2008

Fyndet under köksgolvet!

Idag hann jag knappt mer än hem från jobbet förrän jag hoppade i blåbrallorna och började slita bort golvsockeln för att försöka få en glimt av eventuellt trägolv i köket. Och jajamensan, där var dom! :o) Likt Titanics dolda skatt låg dom gömda, sovandes under lager av klinker, mdf och annat jox.

Så på fredag drar maken och jag på oss blåställ, sätter på en trudelutt på radion och en panna kaffe och drar igång operation köksgolv. Att vi ska ha middagsgäster på fin middag på lördag är en helt annan femma. Tur att det är goda vänner som kanske kan ta en byggkatastrof.

Ja ja, Friskt vågat, hälften vunnet! Det enda sättet att få reda på skicket av golven är ju att slita upp klinkergolvet. Visar det sig att det är en katastrof får vi väl lägga in ett nytt golv. Och då har jag ju vunnit en seger och blivit av med teracotta klinkersen i alla fall!! (Man är väl affärskvinna;o)

Tjuvkik på brädorna och lite av fynden från helgen är det jag visar er idag.


Härlig burk från Mig & Alice. Hade tyvärr inte nog med biscottis så det räckte till mer än bottenskrap.


Olivträd från Gruvgatan 13. Hela tre stycken fick följa med hem. Köpte bara två men var tvungen att skicka mamma som bud och hämta ett till nu i veckan så alla köksfönster får varsitt. Tack mamma!


En sliten spegel från en loppis i Falun (mittemot Gruvgatan 13) Riktigt järnspröjs hade den och den blev min för en dryg hundring. Tror jag ska ha den i sovrummet och hänga mina smycken på kanske..?




Voilá! The sleeping beauty. Fortsättning följer.

Kram Mia

6 kommentarer:

Kristin sa...

Hej! Vilka fina saker du hade hittat. Älskar olivträd, eller små "träd" över huvud taget (citronträd, myrtenträd, lagerträd etc). Golvet ser lovande ut, jag hoppas det blir bra!

Kram
Kristin

Anonym sa...

Spännande!

Jag har också rivit upp ett antal lager olika golv för att komma ner till ett fint plankgolv hemma i sovrummet - en riktig skatt :-)

Anna S sa...

Men åh vilka söta saker...nu vill jag till loppisar!!! Tur att ni är 2 små illrar därhemma *ler* som inte räds lite skit under naglarna...ska bli kul att se golvet sen - blir säkert kanon!
kram anna

mig & alice sa...

Hej Mia.

Tack för titten i min butik, burken passar perfekt till biscottis :-).

Vet du, jag stod och pratade så mycket med dig i butiken så jag glömde att tala om för dig att du skulle slå din kod...med andra ord så blev burken gratis! Haha, ja, så där går det när man är en pladdermaja :-).

Hoppas att ni njöt fullt ut i helgen, både maken och lilla dottern. Lät som en riktig lyxhelg att få springa runt på loppisar och butiker, fika och bara vara...hmmm, undrar när jag får göra det nästa gång :-).

Ha det så gott och lycka till med trägolvet, kommer säkerligen att bli super.

Kramisar
Melinda

Malin - I min trädgård sa...

Men wow! Gillade verkligen spegeln. Vilket fynd! Grattis till golvet! Håller tummarna att det är i bra skick... Vilket fint bord du hittade på din mammas vind också... Letar efter ett liknande fast mindre omkrets, vi får väl se om jag hitta något som passar en dag.

Ha en bra kväll!

vitating sa...

Åhhh vilken spegel, avis!! Visa gärna bilder sedan när den hänger på plats, eller kanske inte, blir nog grön av avund, hi hi.

Kram Vitating