onsdag 2 januari 2008

Idag har jag pimpat tvättstugan

Jag har pimpat min tvättstuga idag. Rummet ligger precis utanför bastun och det är där man sitter och tar en öl eller två när man bastar. Därför känns det ännu mer viktigt att det är mysigt. I längden ska vi renovera och göra det till ett litet relaxrum, men det är tyvärr inte prio 1 just nu. Jag lyfte in en vit Skagerakk trädgårdssoffa (ehh *host* okej då, maken lyfte in soffan - tack Christopher) och mysiga handdukar och tvålar samt lite lyktor. Blommor kan göra mycket för ett rum, så lite vita orkideér fick hänga med in också. Det är bra mycket mysigare att stå och tvätta och titta på lite vackra saker.

Ställ i något som gör dig glad! En vacker tavla, ett fint kort att titta på, fina tvättkorgar, vackra tvättmedelsflaskor (Twilfit har jättefina i glasflaskor med vackra etiketter på!)
Ja tänk om man hade en drömtvättstuga som Julias vita drömmar eller Lantlifs Anette men det är i alla fall härligt att få inspirationen! (tjoho, jag lärde mig göra länkar utan www ;o)





Bokstavskrokar från Hans mikaels som jag tänkte sätta upp.



Lite pottpurri som doftar gott kan ju göra vem som helst glad.

Nu måste jag nog hoppa in i bastun!
Kram Mia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken lyx att ha ett så stort utrymme! själv kan jag INTE få en en soffa! :-)
HElt rätt! Man måste piffa till även en tvättstuga, man spenderar ju mkt tid där!

Har du köpt dockvagnen? Ursöt!

LantlivsAnette sa...

Åhh tack söta snälla du för att du nämner mig och min tvättstuga !!
Jag blir sååå glad , du ska veta hur jag har kämpat för den tvättstugan...men nu är allt det jobbiga glömt , nu njuter jag bara !
Kram Anette
P.s vilka fantastiskt fina bilder du bjuder oss på...alla detaljer och allt är ju så vackert...